Pages

Monday, November 28, 2011

MANCHESTER CITY SERI DENGAN LIVERPOOL


Manchester City gagal untuk menang dalam saingan Liga Perdana Inggeris hanya untuk kali kedua dalam 13 perlawanan musim ini apabila seri 1-1 di Liverpool dan berakhir dengan 10 orang apabila pemain gantian Mario Balotelli dibuang padang selepas menerima kad kuning kedua.

Vincent Kompany meletakkan City di depan dengan tandukan pada minit ke-31 tetapi Liverpool menyamakan kedudukan dua minit kemudian apabila Joleon Lescott terbias rembatan Charlie Adam ke gawang sendiri.
Balotelli dibawa masuk pada minit ke-65 tetapi dibuang padang 18 minit kemudian dan penjaga gol England, Joe Hart, menyelamatkan beberapa percubaan pada lewat permainan untuk mengekalkan rekod tanpa kalah City.
City yang mengumpul 35 mata, kekal lima mata di depan Manchester United dengan Tottenham Hotspur di tempat ketiga dengan 28 mata. Liverpool naik ke tangga keenam dengan 23 mata.

Terdahulu, Swansea City seri 0-0 dengan Aston Villa dalam perlawanan hambar di Stadium Liberty yang dibayangi berita kematian pengurus pasukan Wales, Gary Speed. 
BERITA HARIAN

No comments:

Post a Comment